FANDOM

Lucid Living (LL, z ang. Świadome Życie) - technika wykorzystująca uczucie bycia w świadomym śnie oraz uwagę za dnia.

Opis TechnikiEdytuj

Lucid Living właściwie nie jest techniką, można to nazwać sposobem na osiąganie LD. A o co właściwie w tym chodzi?
LL polega na utrzymywaniu w realu takiego stanu świadomości, jaki występuje w LD. Może to być więc trochę problematyczne dla osób, które jeszcze LD nie osiągnęły, chyba, że potrafią sobie mniej więcej wyobrazić, jak to wygląda. Często w życiu różne rzeczy wykonujemy mechanicznie, nieświadomie. W LL chodzi o to, żeby starać się tego unikać - koncentrować się na wszystkim, co się robi, zwracać uwagę na wszystko, co odbierają zmysły, a jednocześnie mieć świadomość, że także teraz wszystko, co widzisz, słyszysz, czujesz jest również wytworem Twojego umysłu, tylko że stworzonym na podstawie informacji z narządów zmysłów.

Idea jest trochę podobna do RT, ale tutaj nie sprawdzasz po prostu co jakiś czas, czy jesteś we śnie, tylko cały czas starasz się utrzymać świadomość, koncentrować się na tym, co robisz. Prawdopodobnie dzięki temu da się uzyskać naprawdę dużo LD, ale może to być trudne i dość męczące.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki