FANDOM

Notes Snów - alternatywa dla leniwych, którzy nie chcą pisać dziennika. Dzięki notesowi możemy szybko zapisać dany sen, nawet w 20 słowach.

Zasada jest ta sama jak przy dzienniku, ale różni się sposób użycia notesu. Ważnym jest, by trzymać go obok łóżka razem z długopisem. Po pierwsze, używamy tylko słów kluczowych. Nie rozpisujemy się, zero opisów. Nie potrzeba "rozwalać się" z tekstem jakby to była powieść.

Druga zasada - używamy skrótów.

Z tymi dwoma regułami sprawisz, że notowanie snów będzie dużo szybsze i nie będziesz musiał leżeć długo po obudzeniu w łóżku zanim wszystko zapiszesz. Rano po prostu poświęć 5 minut na przeglądnięcie swojego notesu z ostatnich snów i zobaczysz, że będą one z powrotem napływały. Każdy sen zapisuj na osobnej kartce i nie bój się tego robić.

Teraz coś o skrótach. Co mam na myśli? Mam na myśli używanie skrótów reprezentujących słowa, których zapisanie zajęłoby zbyt dużo czasu. Jest to szybsze i nie wymaga rezerwowania dużej jego ilości po obudzeniu. Byłoby dobrze gdybyś nauczył się skrótów pokazanych poniżej, lub też wymyślonych przez siebie. Nie martw się ciągłym ich używaniem, nie musisz oczywiście skracać każdego słowa. Chcę po prostu byś zrozumiał pomysł.

pmdz- pomiędzy,
d - dużo,
m - mało,
wt - wtedy,
bm - byłem,
itp.

Do oznaczania kolorów użyj pierwszej litery wyrazu i kropki.
c. - czerwony,
n. - niebieski,
ż. - żółty,
rb.- różowy i biały.

Czasami emocje odgrywają dużą rolę w snach. Żeby je zapisać, użyj pierwszej litery - tak jak z kolorami, ale dodaj myślnik.

s- - szczęśliwy,
sm- - smutny.
(Polski jest na tyle trudny, że mamy wiele słów na te same litery :d)

Możesz też używać bardziej skomplikowanych skrótów:
l mtr - Londyńskie metro (co za przykład :p)

Powinieneś również pamiętać o trzech składowych/strefach. Pomogą ci one uformować, lepiej wyobrazić sobie sen, gdy ponownie odczytujesz go rano.

Miejsca - Postacie - Wydarzenia

Myślę, że te trzy strefy są wystarczająco oczywiste i nie wymagają wyjaśnienia. Pamiętaj tylko, aby nie wypisywać zbyt wielu detali. Zasada 1: Notuj tylko to co się wyróżnia i wydaje ci się ważne.

Podsumowując:

Słowa kluczowe, brak rozbudowanych zdań.
Skróty.
Miejsca, postacie, wydarzenia.

Używanie notesu może wymagać trochę praktyki, ale moim zdaniem warto. Nie trzeba ślęczeć długo nad spisywaniem snów każdego ranka. W bardzo wielu przypadkach, gdy zapisywałem moje sny w środku nocy, nie mogłem z powrotem zasnąć. Było to bardzo, bardzo męczące. Więc wymyśliłem te zasady i skróty do efektywniejszego notowania. Zaufaj mi, nie potrzebujesz dziennika. Rób swoje notatki i rano gdy je przeczytasz będziesz pamiętał swój sen i w krótkim czasie twoje zapamiętywanie snów poprawi się. Potrafię spisać sen, który trwał 15-20 minut w około 20 słowach. Po prostu staraj się pisać jak najmniej, używaj słów kluczowych i trzymaj się trzech stref: Miejsca - Postacie - Wydarzenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki