FANDOM

TCT (Transpose Conciousness Technique) - złożona technika, dostosowana dla ludzi z bezsennością. Wykorzystuje relaksację i autosugestię do wykorzystania LD. została stworzona w oparciu o techniki na OoBE

Opis technikiEdytuj

Niedawno wymyślałem i doskonaliłem moje własne techniki przy pomocy eksperymentów. Zawsze miałem problemy z WILD, słabo wizualizowałem, a z powodu dyspraksji(choroba) miałem kłopoty z propriocepcją ( zmysł orientacji ułożenia części własnego ciała). To w połączeniu z problemami z zaśnięciem po części spowodowanymi WILD, sprawiało że cierpiałem na bezsenność po WBTB. Postanowiłem spróbować DEILD. DEILD wymaga tylko bycia świadomym i pozostania świadomym. Pozornie łatwe zadanie w połączeniu z technikami: MILD, TR i ADA. Te techniki mają jednak zbyt wiele okresów "posuchy".. Wspomagałem się korzeniem waleriany,kavą (Pieprz metystynowy), melisą i chmielem podczas WBTB, ale dawało to mało satysfakcjonujący efekt, lub sprawiało, że czułem się zmęczony. Potrzebowałem czegoś lepszego.

Co jest takiego złego w MILD, TR/ADA:

MILD polega na powtórzeniach, chodzi o to by utworzyć i utrzymać mentalny obraz podobny do Palinopsji (zaburzenie neurologiczne polegające na przetrwałym widzeniu lub wielokrotnym pojawianiu się obrazu, mimo ustania działania wywołującego go bodźca) czyli opieramy się na autosugestii. MILD ma niską częstotliwość udanych prób, jest to zależne od oneironauty np. od ADA Wzmocnienie mentalne ("metoda aktorska", zachowywanie się jakby było się ekspertem świadomego śnienia). Moim zdaniem takie podejście jest złe, nie kładzie nacisku na świadomość. To tylko skupienie umysłu. Świadome sny indukowane w ten sposób są prawdopodobnie niezbyt żywe i mało stabilne.

Testy Rzeczywistości również działają na zasadzie "przypominania świadomości". Regularnie stosowane znacząco wpłyną na ilość i długość świadomych snów. Tak jak krzyczenie "ostrość", czy pocieranie dłoni, ta metoda działa, ponieważ rozumiemy i wpajamy sobie moc umysłu. Jakakolwiek forma intencji/autosugestii da ten sam skutek, np. mówienie "Będę miał długi świadomy sen".

Wadą Testów Rzeczywistości jest to, że są one wykonywane z przyzwyczajenia i na siłę "wstrzykujemy" w nie świadomość, która powinna nas inspirować (powinno się to robić spontanicznie). Można łączyć to z ADA (All Day Awareness) dzięki czemu TR stanie się znakiem snu. Nie ma tu kwestionowania rzeczywistości, ani testowania świadomości. Opracowałem moją własną metodę NAT (Narrated Awareness Testing) Mogę ją opisać jeśli będziecie ciakawi. Są też inne opcje, pamięć sensoryczna, czy "Odwrócone TR". Tybetańska Joga Snu wyjątkowo mocno kładzie na to nacisk w "Czterech fundamentalnych ćwiczeniach" praktyki Chod. Proponuję wam przeczytanie książki "Joga snu i śnienia" Tenzina Wangye Rinpocze jeśli jesteście tym zainteresowani. Zastosowałem wiele z tych pomysłów w technikach NAT I TCT.

Co to jest TCT:

Transpose Consciousness Technique (TCT) została zainspirowana przez OOBE, lub Projekcję Astralną. We wszystkich przypadkach, OOBE jest po prostu inną techniką Wejścia w sen, obenauci zwykle wykorzystują do tego uczucia opuszczania ciała. Świadomość zostaje przesunięta. Eksterioryzacja prawdopodobnie jest spowodowana stymulacją tych obszarów mózgu, które są odpowiedzialne za świadomość co skutkuje uczuciem oddzielania się od ciała, gdy sen nie jest jeszcze uformowany. Prowadzi to do tego, że opisywane przez nas obrazy przypominają bardziej świat realny niż senne krajobrazy.

Jest więc prawdą, że odpowiednio stymulowana, świadomość może być utrzymywana podczas snu. Technika nie wymagająca wstawania do WBTB. Tybetańscy jogini często mówią o wielu przebudzeniach w nocy zazwyczaj w odstępach dwóch godzin. W pierwszym etapie snu wizualizowali oni 4-płatkowy, czerwony kwiat lotosu na czakrze gardła, ze słowami "RA", "LA", "SHA", "SA" namalowanymi na każdym z liści. Tybetańskie "A" było umieszczone w środku. Była to metoda utrzymywania świadomości, ale Czakry były symbolami obszarów świadomości. Technika kwiatu lotosu na początku nocy, powodowała stan spokoju, prowadziło to do kolejnego odzyskania świadomości, gdzie wyobrażano sobie biały znak na czakrze trzeciego oka. Ten etap był stanem jasności/oświecenia. Tak więc stymulowanie świadomości było celem, którego późniejsze zachodnie techniki nie uwzględniły.

W każdym razie już bez dalszych bełkotów, przejdę do części o którą chodzi, do samej techniki:

1) Połóż się na plecach. Rozpocznij podstawowe ćwiczenie relaksacyjne. Ja preferuję ćwiczenie polegające na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Zacznij od stóp, napnij je na 4-5 sekund podczas wdechu. Teraz wypuść powietrze i rozluźnij mięśnie. Powtórz to przy łydkach, udach, brzuchu itd. Zakończ na głowie.

2) Przewróć się teraz na twoją ulubioną pozycję, drap się, poruszaj, możesz robić cokolwiek, po prostu zachowuj się tak jak zawsze przed snem, śpij!

3) Rozpocznij teraz bardziej zaawansowaną technikę relaksacyjną. Na przykład 61 punktową technikę (http://lucid-dreaming-guide.com/images/61-point-relaxation-450x613.png). by stać się maksymalnie rozluźnionym.

4) Słuchaj nagrań synchronizujących (opcjonalne). Jest darmowa strona z takimi nagraniami. Naprawdę działają. Kiedyś dzięki nim odczułem Paraliż Senny. Nie jest on konieczny w WILDzie, ale to czegoś dowodzi. Osobiście używam głośników w postaci poduszki, którą można dostać w linku obok.http://www.amazon.co.uk/Soundasleep-266888-Sound-Asleep-Pillow/dp/B000XS42RQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1355076997&sr=8-1

5) Zacznij zdawać sobie sprawę z obiektów w twoim pokoju. Może to być np. Twój budzik, lampa, komputer, biurko, książki itp. Postaraj się przesunąć twoją świadomość, nie poprzez fizyczną wizualizację, a przez natychmiastowe "przyklejenie" się do danego obiektu. Zauważ czarną przestrzeń, to już nie jest czerń przed oczami, to "przestrzeń we wnętrzu budzika" (Chyba, że skupiłeś się na czymś innym). Użyj teraz wizualizacji jak w MILDzie by sobie pomóc (Ciągle unosząc się w "przestrzeni wnętrza budzika"). Ogranicz swoją uwagę do bycia tym obiektem, nie próbuj zbyt mocno, pozwól by stało się to naturalnie.

6) Afirmuj "Jestem Budzikiem". Ogranicz świadomość, twoją jedyną funkcją jest dzwonienie, usuń pozostałe mentalne przeszkody. Poczuj tą jedną sugestię, jesteś budzikiem. Pomyśl "kiedy otworzę oczy będę jak budzik", wizualizuj jeśli masz taką potrzebę. Wizualizuj też pokój przed obiektem, z jego perspektywy, Mój cel w życiu jest prosty, zwyczajne życie jest niemożliwe do zrozumienia. Zredukuj swoje zdolności umysłowe.

7)Przejmij funkcję tego obiektu i powtórz ją wizualnie. Mój budzik ma czerwony wyświetlacz LED, więc czarna przestrzeń staje się czerwona. Czerwień jest zapraszająca, piękna i charakterystyczna. Próbuję również stymulować naciskanie przycisków, tak jakby to one naciskały moją twarz, lubię to uczucie jest zwykłe, normalne. Te przyciski są częścią mojego postrzegania rzeczywistości. Spróbuj naprawdę poczuć to uczucie i umysłowe postrzeganie.

8) Zaszufladkuj czarną przestrzeń przed twoimi oczami. Spróbuj poczuć się skompresowany, tak jakbyś był w małym pudełku, z zawiązanymi oczami. Lub spróbuj sprawić, by czarna przestrzeń stała rozległa i otwarta na większe obiekty.

9) Zrób trzy powyższe kroki w jakiejkolwiek kolejności. Nie martw się o nie za bardzo, po prostu rób cokolwiek co będzie ci przychodziło naturalnie. Pozostawaj przy obiekcie przez około 3-5 minut. Nie licz tego, po prostu to zrób! Możesz doświadczać wzrokowych halucynacji, staraj się nie zwracać na nie uwagi i "przełącz" się na inny obiekt.

10) Podczas próbowania tej techniki nastaw się na zaśnięcie. Wymienione kroki zostały zaprojektowane w końcu przez kogoś kto cierpi na bezsenność, więc nie powinieneś mieć problemu. Wykonuj tą technikę dla 5-6 obiektów i idź spać. Nie musisz potem niczego afirmować, będziesz po prostu świadomy.

Ostatnie słowo

To wszystko, nie musisz wykonywać tego wszystkiego dokładnie tak jak napisałem, to nie ma być rytuał, intencja jest naważniejszą rzeczą. Każdej nocy, podczas której stosowałem tą technikę miałem świadomy sen. Przynosi ona niesamowite efekty, używałem jej i mogę zagwarantować DEILD każdej nocy.

____________________________

Tłumaczenie by Merkur

Więcej z Fandomu

Losowa wiki