FANDOM

RC (Reality Check), RT (Reality Test) bądź TR (Test Rzeczywistości)  - czynność pozwalająca uzyskać nam świadomość we śnie. Pożądane jest, aby osoba pragnąca świadomie śnić wykonywała TR za każdym razem, gdy ujrzy swój znak senny w rzeczywistości. Gdy już zrobimy sobie taki nawyk będziemy za każdym razem robili TR we śnie, gdy zobaczymy swój znak senny.

Rodzaje testów rzeczywistościEdytuj

Poniżej podano różne rodzaje testów rzeczywistości. Ocenę danego testu uporządkowano w skali od 1 do 6. Im wyższa ocena, tym lepszy test.

  • Oddychanie z zatkanym nosem (5) -  Gdy jesteśmy we śnie, zatykamy nos i próbujemy przez niego oddychać. Oczywistością jest, że w realnym życiu by się nam to nie udało. Jednak gdy we śnie poruszymy ręką, nasza realna ręka się nie poruszy, więc nie zatka nosa i będziemy mogli oddychać w ten sposób.
  • Oddychanie pod wodą (5) - Jeśli pływasz, sprawdź czy możesz oddychać pod wodą, jeśli tak - jesteś we śnie.
  • Patrzenie na swoje dłonie (4) - Gdy jesteśmy we śnie ręce nigdy nie układają się w naturalny sposób. Gdy na nie spojrzymy tworzą nieregularne kształty.
  • Czytanie (4) - Gdy we śnie coś przeczytamy i się odwrócimy, w tym samym miejscu będą znajdowały się inne litery, słowa bądź zdania.
  • Sprawdzanie godziny (4) - Tu sytuacja jest podobna jak z czytaniem. Kiedy spojrzymy dwa razy na zegarek, będzie wskazywał inną godzinę.
  • Bieganie (4) - Gdy we śnie biegniemy, czujemy jakby na naszych nogach były zawieszone ciężarki. Nie możemy biec w pełni naszych możliwości.
  • Podskakiwanie (4) - Jeśli podskakujesz, sprawdź jak wysoko i jak powoli opadasz.
  • Magia (4) - Sprawdź, czy możesz przejść przez ścianę, lustro lub okno. Popatrz, czy możesz latać lub wytwórz kulę energii.
  • Światło (3) - Sprawdź, czy włącznik światła działa.
  • Pamięć (3) - Sprawdź, czy pamiętasz jak się znalazłeś w danym miejscu, co robiłeś 5 minut temu lub nawet godzinę.

Znak sennyEdytuj

Znaki senne to obiekty, które często pojawiają się w naszych snach. Znakiem sennym może być: przedmiot, roślina, osoba, miejsce, zjawisko, zdarzenie, kolor, zwierzę, dźwięk i wiele więcej.  Przykład: kolejny raz widzę w moim śnie jednorożca. To zapewne mój znak senny. Czasem są powiązane z naszymi zainteresowaniami. Jeśli uwielbiamy wilki, zapewne zostaną naszym znakiem sennym. Dlaczego? Sny odzwierciedlają m.in. obiekty naszych myśli i zainteresowań. 

Nie, nie każdy ma znak senny. Wielu profesjonalistów po wielu miesiącach poszukiwań swojego znaku sennego, musiało pogodzić się z porażką. Nie należy poddawać się po kilku próbach i nadal szczegółowo badać sny. Znaki senne mogą pojawić się dopiero w określonych etapach życia, dlatego czas szukania nie zawsze jest jasno określony. Jednak nie poddawaj się! Dużo osób ma coś charakterystycznego i unikalnego w snach, coś co można nazwać znakiem sennym.

Posiadanie znaku sennego nie jest oczywiście bezcelowe. Mocno związane jest ze świadomym śnieniem. Gdy rozpoznamy w śnie nasz znak senny, pozwoli nam uświadomić się– inaczej doświadczyć świadomego snu. Od razu skojarzymy sobie, że ten obiekt pojawia się zwłaszcza w snach. Na tym polega cała sztuka świadomego śnienia - zorientować się, iż śnimy. Potem losy snu są tylko w naszych rękach!